تحقیق و مقالات علوم تربیتی

مقاله و تحقیق و پایان نامه رشته علوم تربیتی

تحقیق و مقالات علوم تربیتی

مقاله و تحقیق و پایان نامه رشته علوم تربیتی

خانواده و آسیب های روانی موجود در آن

خانواده و آسیب های روانی موجود در آن

خانواده، واژه‌ای پرمعناست که وقتی به آن فکر می‌کنیم موجی از احساس و عاطفه را در ما برمی انگیزد.
خانواده جایگاه آسایش و اطمینان، اولین نهاد اجتماعی و اساس و بنیان هر جامعه است; مفهومی که امروزه در کشورهای توسعه یافته می‌رود که فضای اصیل خود را از دست بدهد.
به راستی خانواده یعنی چه و آیا وجود آن ضرورت دارد ؟ در فرهنگ اسلامی، خانواده به مثابه دژی استوار و نهادی مقدس، بیشترین مسیولیت را در رشد و تحول، تربیت و تعالی و سعادت انسان بر عهده دارد.
نقطه آغاز شکل گیری خانواده زمانی است که دو فرد بالغ( یک زن و یک مرد) با هدف تشکیل خانواده به یکدیگر می‌پیوندند.
به‏نظر ویرجنیاستیر( ١۳۷۶) خانواده‌‌هایی که دارای عملکرد مطلوب هستند مشکلات خود را در زمان بندی‏‌‌های خاص حل می‌کنند و از فلج و خشک نمودن فرآیندهای تعاملی در خانواده اجتناب کرده و وقتی اتفاق و مشکلی در خانواده رخ می‌دهد از مچ گیری و جستوجوی فرد گناهکار خودداری می‌کنند، در حالی که در خانواده‏‌‌های مشکل دار وقتی مشکلی رخ می‌دهد آن را به گردن یکدیگر می‌اندازند و در آخر یک نفر که ضعیف‌تر است و نمی‌تواند از خود دفاع کند باید بار همه گناهان و مشکلات را به دوش بکشد.فرهنگ خانواده در شخصیت افراد، و افراد در جامعه اثر می‌گذارند.
«این گروه( خانواده) هم کانون محبت و احترام است و هم مرکز انضباط و اقتدار؛ پس بیش از گروه‌های دیگر در کودک تاثیر می‌گذارد و به زودی گروه راهنمایی او می‌گردد.
کودک بر اثر محبت شور انگیز و اقتدار آرامش بخشی که در خانواده می‌بیند، می‌کوشد تا هر چه بیش‌تر با آن همنوایی کند؛ از این رو، خواه‎‎ ‎ناخواه، هنجارهای آن را می‌پذیرد و اعضای آن را الگو قرار می‌دهد.
خانواده، گذشته از آن که نخستین گروه راهنمایی کودک است، نخستین گروه عضویت او نیز می‌باشد؛ لذا آسان‌تر و سریع‌تر از گروه‌های بعدی در شخصیت او رخنه می‌کند.تاثیر خانواده در شخصیت اعضای کم سال خود بسیار عمیق است.
بنابراین، تحقیق و بررسی آسیب‌شناسی خانواده، به ویژه در فرآیند تکامل انسان، نفش موثری ایفا می‌کند.ازدواج که یکی از بنیادهای مقدس اسلام و عامل تکامل بشریت به شمار می‌رود، زمانی می‌تواند مطلوب و موفق باشد، که سرمنشا آن خانواده‌های اصیل، بافضیلت و شرافتمند باشند، و گرنه یکی از عوامل عدم استحکام خانواده و طلاق‌های روزافزون در جهان معاصر، خانواده‌های به هم ریخته و نابسامان و بی‌بنیاداند، که در نتیجه‌ فرزندانی محروم از پدر، مادر و کانون دلپذیر خانواده را به دنبال خواهد داشت.

منبع : مقاله خانواده و آسیب های روانی موجود در آن

نقش والدین در کاهش با افزایش بزهکاری کودکان

نقش والدین در کاهش با افزایش بزهکاری کودکان

یکی از مسایل ناراحت کننده امروز که توجه بسیاری از محققان، جامعه شناسان و روان شناسان را به خود جلب نموده موضوع مجرمین یعنی نوجوانان و جوانان بزهکار است در مورد بزهکاران کم سن و سال نظرات متفاوتی عرضه شده است بعضی ارتکاب جوانان به گناه را، از اختصاصات جوامع متمدن و پیشرفته امروزی دانسته‏‌اند و اعتقاد دارند که بشر به همان سرعتی که به سوی پیشرفت و تکامل صنعتی و مادی پیش می‌رود، از معنویات فاصله می‌گیرد و به سوی تبهکاری و قانون شکنی گام بر می‌دارند عده‌ای علت این پدیده را سستی اعتقادات دینی و مذهبی دانسته‏‌اند و معتقدند که علم، ایمان و عمل صالح موجبات رشد انسان را فراهم می‌کند و اخلاق نکوهیده مانند خود پرستی، حب دنیا، و تکبر سبب می‌شود انسان از رشد و کمال باز مانده و در نهایت به تبهکاری ارتکاب گناه روی می‌آورد عده‌ای دیگر جنگ را از عوامل مهم ارتکاب به جرم می‌دانند علیرغم تفاوت دیدگاههای مختلف همگی آنها موید تاثیر اساسی خانواده بر اعضای آن است بدین معنی که خانواده هم می‌تواند زمینه ساز رشد و بالندگی و هم عامل آسیب و بیماری اعضای خود را به خوبی ایفا نماید و ممکن است منجر به آسیبهای فراوان و حتی زمینه بروز بزهکاری نوجوانان خود را فراهم کند به عبارت دیگر ازجمله مشکلاتی که ممکن است در اثر عملکرد ناموفق خانواده پدید آید همین مساله بزهکاری و انحراف نوجوانان است.
بزهکاری اصولا از مجموعه‌ای از جرایمی به وجود می‌آید که در یک زمان و مکان معین به وقوع می‌پیوندد و به همین جهت زمانی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، در حقیقت تمامی پدیده‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، سیاسی، مذهبی، خانوادگی و.
اما اگر بخواهیم راجع به بزهکاری نوجوانان و روابط و اشکالات خانوادگی که وجود داشته، بحث کنیم باید به مواردی چون نداشتن سرپرست و جدابودن پدر و مادر از یکدیگر، ناهنجاری‌های خانوادگی و وجود اختلاف بین پدر و مادر، عدم‌توجه به تربیت فرزندان و فقدان راهنمایی لازم، سختگیری پدر و مادر و بدرفتاری آنان با فرزندان خود، ظلم و ستم ناپدری یا نامادری اشاره داشته و این موارد را جزو عوامل تاثیرگذار در افزایش بزه در کودکان بدانیم.
از اواخر قرن ۱۹ دانشمندان با تحقیق و پژوهش‏‌‌های اجتماعی و بررسی آمارهای کیفری آنالیز وضع محیط خانوادگی را در بروز جرایم تایید و اذعان داشته‏‌اند که وضع محیط خانوادگی رابطه مستقیم با بروز حالت خطرناک و ارتکاب جرم دارد.
در بررسی تاثیر محیط خانوادگی بایستی چگونگی وضع خانواده روابط افراد خانواده با یکدیگر و همچنین موقعیت طفل در بین افراد خانواده مورد توجه قرار گیرد.

منبع : مقاله نقش والدین در کاهش با افزایش بزهکاری کودکان

اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب

اقلیم سرد: کوهستان‌های غربی که دامنه‌های غربی رشته کوه‌های فلات مرکزی ایران و سراسر کوه‌های زاگرس را در بر می‌گیرند، از مناطق سردسیر کشور به شمار می‌آیند.
سرمای شدید در زمستان و هوای معتدل در تابستان اختلاف بسیار زیاد درجه حرارت هوا بین دمای شب وروز بارش برف سنگین رطوبت کم هوا میانگین دمای هوا در گرم‌ترین ماه سال در این اقلیم بیش از ۱۰ درجه سانتی‌گراد و متوسط دمای هوا در سردترین ماه سال کمتر از ۳- درجه سانتی گراد است.
زمستان‌ها طولانی، سرد و سخت بوده و تا چند ماه از سال، زمین پوشیده از یخ، و بهار کوتاه‌مدت است و زمستان و تابستان را از هم جدا می‌کند.
در سراسر این منطقه از آذربایجان گرفته تا استان فارس، زمستان‌ها به شدت سرد است.
تقسیم بندی این مطقه به دو ناحیه می‌باشد: ناحیه جلگه‌ای: که بصورت نوار باریکی در امتداد دریا گسترش یافته‌است.
ناحیه کوهستانی شمال رشته کوه البرز: که پوشیده از درختان جنگلی است.
اعتدال دمای هوا، بالا بودن رطوبت و بارندگی فراوان از مهم‌ترین ویژگی‌های آب و هوای معتدل و مرطوب این منطقه است.
در ایستگاه‌های مورد بررسی، متوسط حداکثر دمای هوا در گرمترین ماه سال( اوت) بین ۳۶٫۶ تا ۲۵٫۸ و متوسط حداقل دما درسردترین ماه سال( ژانویه) بین ۴٫۵ تا ۶٫۸- درجه سلسیوس بوده است.
نکته قابل توجه این است که در اکثر قریب به‌اتفاق این نقاط، متوسط حداقل دمای هوا در سردترین ماه سال بالای صفر بوده است.
حداقل رطوبت نسبی هوا در فصل تابستان، در تمام ایستگاه‌های مورد بررسی، بالاتر از ۴۰ درصد و در ایستگاه‌های نزدیک به دریای خزر حدود ۶۵ تا ۹۰ درصد بوده و حداکثر رطوبت ۰۱نسبی در کلیه ماه‌های سال بالا و در اکثر ایستگاه‌های مورد بررسی بین ۷۵ تا ۹۵ درصد است.
در این منطقه، در کلیه ماه‌های سال بارندگی صورت گرفته و کل مقدار بارندگی سالانه اکثر ایستگاه‌ها بیش از ۵۰۰ میلی‌متر است.
در ماه‌های فصل زمستان درصد ساعات آفتابی بین ۲۵ تا ۵۵ درصد و در فصل تابستان این درصد به‌حدود ۴۵ تا ۶۵ درصد می‌رسد.

منبع : پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب

پاورپوینت ایجاد، نگهداری و ارتقای برند

بانک دانلود رایگان پاورپوینت آماده برای تمامی رشته ها

در این پست از نمونه هایی از پاورپوینت های آماده برای رشته های مختلف تحصیلی تهیه و جهت دانلود قرار داده ایم

پاورپوینت استهلاک و کاهش ارزش دارایی ها
پاورپوینت استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما
پاورپوینت ایجاد، نگهداری و ارتقای برند
پاورپوینت انواع درب
پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهی
پاورپوینت انتقال خون
پاورپوینت الگوریتم کلونی زنبورعسل
پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها
پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی فاخته
پاورپوینت الگوبرداری
پاورپوینت اکوپارک
پاورپوینت 5s
پاورپوینت access
پاورپوینت ارگونومی صندلی اتوبوس
پاورپوینت استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی
پاورپوینت ارزیابی خون ریزی های مغزی در MRI
پاورپوینت ارتباطات

.

بانک دانلود رایگان پاورپوینت آماده

بانک دانلود رایگان پاورپوینت آماده برای تمامی رشته ها

در این پست از نمونه هایی از پاورپوینت های آماده برای رشته های مختلف تحصیلی تهیه و جهت دانلود قرار داده ایم

پاورپوینت بررسی سیستم عامل Android
پاورپوینت مدیریت جامع کیفیت
پاورپوینت شش سیگما
پاورپوینت زمان سنجی و ظرفیت سنجی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
پاورپوینت آسیب های فضای مجازی و اینترنت
پاورپوینت آلفرد آدلر
پاورپوینت آسیب مچ پا
پاورپوینت آپاندیسیت
پاورپوینت آب انبار
پاورپوینت ایل بختیاری
پاورپوینت اورژانس مسمومیت ها و مصرف بیش از حد داروها
پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب
پاورپوینت اصول حسابداری 2
پاورپوینت اصول حسابداری 3
پاورپوینت اصول حسابداری 1
پاورپوینت ابعاد و اندازه های استاندارد در مجتمع های مسکونی
پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر
پاورپوینت اختلال بیش فعالی
پاورپوینت اخلاق اداری
پاورپوینت ارائه مدل های کسب و کار الکترونیکی

.