تحقیق و مقالات علوم تربیتی

مقاله و تحقیق و پایان نامه رشته علوم تربیتی

تحقیق و مقالات علوم تربیتی

مقاله و تحقیق و پایان نامه رشته علوم تربیتی

پرورش خلاقیت در کودکان

پرورش خلاقیت در کودکان

چکیـده

با پیشرفت روز افزون اطلاعات ورزشی جمعی باید بعضی از توانایی های انسان با انگیزه ی قوی آزاد شود و بتواند بیاندیشد و تکامل یابد .

خلاقیّت یعنی توانایی  پرورشی یک اندیشه ی جدید تا از طریق آن راهی تازه برای پیمودن یک راه به طرز نوین است .

خلاقیّت مرکب از ادراک پرورش الهام  نوآوری است و فرهنگ سازمانی بر نو آوری راه ها اثر می گذارد.

زیرا آن سازمان بر افراد خلاق پاداش می دهد و آنان را تشویق می کند در نتیجه در بهبود راه کارهای آن سازمان اثر مثبت دارد.

افراد خلاق دارای خصوصیاتی هستند که نسبت به افراد دیگر دارای برتری هستند وهمین خصوصیات اخلاقی آنان را در پیشبرد اهداف مورد نظر یاری می کند و خلاقیت ونوآوری عامل رشد و شکوفایی استعدادها در زمینه های متعدد زندگی و سازمانی خواهد بود.

مقدمـه

 تا کنون برداشتهای متفاوتی از خلاقیّت شده است برخی به اشتباه آنرا با هوش بالا و برخی با موفقیّت تحصیلی برابر میدانند در حالی که اگر این گونه بود باید همه ی تیزهوشان را خلاق می دیدیم وبالعکس . که البته این گونه نیست . عده ای نیز فقط مخترعان را خلاق می دانند یعنی دقیقاً خلاقیّت را با ساخت وسیله ای جدید مرتبط   می کنند و برخی نیز فقط افراد خیال بافت و رؤیا پرداز را خلاق می دانند.

بنا براین لازم است ابتدا مفهوم دقیق خلاقیت روشن شود و سپس به سایرموارد آن پرداخته شود . افراد زیادی خلاقیّت را معنی کرده اند .

(اگر چه نمی توان هیچ یک از این تعاریف را تعریفی عام ،جامع ومانع دانست ).

–         تورنس – ۱۹۸۸ : می گوید تفکر خلاق عبارت است از فرایند درک مشکلات ، مسایل ، کمبود اطلا عات ، وعوامل جا افتاده؛حدس زدن و فرضیه ساختن در مورد این کمبود ها ؛ ارزیابی وآزمون فرضیه و حدس ها ؛ اصلاح وارزیابی مجدد آنها ؛ وبالا خره ارائه  نتایج.

جهت دانلود متن کامل مقاله پرورش خلاقیت در کودکان کلیک نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.